Digitaal loket van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State

Inleiding/inloggen

Via dit loket kunnen burgers digitaal procederen tegen een beslissing van een bestuursorgaan of tegen een uitspraak van een rechtbank.

De formulieren in dit loket zijn uitsluitend bedoeld voor burgers. Advocaten, bedrijven en bestuursorganen kunnen niet via dit loket procederen.

U vult het formulier in en verzendt dit met de benodigde bijlagen via het loket. U moet hiervoor DigiD of een Europees inlogmiddel hebben, anders kunt u niet inloggen. Na inloggen bij DigiD klikt u onderin dit formulier op 'Volgende'.

Inloggen

Bij Raad van State kunt u inloggen met uw DigiD. Door in te loggen is het mogelijk om de gegevens tijdens het invullen op te slaan. Zo kunt u het invullen onderbreken en op een later moment verder gaan.

Heeft u nog geen DigiD, dan kunt u deze aanvragen. Klik op het DigiD logo en u komt bij de informatiepagina van DigiD. De pagina opent in een nieuw scherm.

Na het inloggen met uw DigiD komt u automatisch terug in dit formulier.

De Raad van State gaat zorgvuldig om met uw gegevens. De gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de zaak waarbij u betrokken bent. De Raad van State verstrekt deze informatie aan de andere partijen die bij de zaak betrokken zijn. Als u het formulier verzendt, gaat u akkoord met deze voorwaarden.

LET OP:

  • U zendt in hogerberoepszaken de uitspraak van de rechtbank mee als bijlage. Als u niet beschikt over een digitale versie van de uitspraak van de rechtbank, kunt u geen gebruikmaken van dit digitaal loket.
  • Dit loket ondersteunt alleen het bestandsformaat PDF. Met een eenvoudige handeling kunt u al uw bestanden opslaan als PDF/A. Kies in Word of Excel voor ‘Opslaan als’ en bij formaat voor ‘PDF(*.pdf)’. Klik daaronder op ‘Meer opties…’ en vervolgens op de knop ‘Opties’. Zet onderaan een vinkje bij ‘Voldoet PDF/A en klik dan op ‘OK’ en ‘Opslaan’.
  • U kunt maximaal 10 bestanden toevoegen.